Wednesday, November 24, 2010

To friend...or to 'unfriend'...

Assalamualaikum to everyone and to no one....just like to start a new day with well wishes.

Aku sebenarnya orang yang malas nak mencoret-coret; baik di diari, baik di blog. Tetapi, bila pikio balik, apa lagi legacy aku? Aku bukan orang besar2 yang ada contribute pada ekonomi negara...just an average joe going thru phases of his life. So might as well start ranting...

Kawan. A simple word, but with it come all the mixed feelings...tired, happy, bored, excited, angry, cherish....etc, etc. Sejak aku kecik kenal dunia, sampai sekarang dah title duda anak dua, dah macam2 jenis kawan aku jumpa. Kawan dunia akhirat, kawan ketawa, kawan makan kawan, kawan sajer2, kawan pening kapla, kawan ada makna.....

Kenapa aku tetiba nak citer pasal hal ni? Well, nak luahkan apa yg terbuku sebenarnya. Aku ni jenis kawan sumer org. Tak kira la ada org citer dia tu baik ka, kaya ka, miskin ka, mangkuk hayun ka....I try not to judge people, bior aku sendiri experience depa mcm mana, then I'll decide based on THEIR actions.

Tetapi, kenapa depa suka sgt try my patience? I'm not perfect, I have faults, granted...tapi depa tu perfect sangat ka? Hidup depa terlampau mulia ka? Kekadang perangai sesetengah 'sampah-sarap' ni buat aku jelak nak berkawan, tapi I still manage to keep things in positive view. Nasib baiklah kawan2 yg 'plus' outweight yang 'negative', so aku masih boleh cope.

haih....nak wat camna, aku ni sebesar hama je di dunia Allah ni, terima je kejadianNya dan ketentuanNya. Selagi iman masih di dada, aku akan cuba maintain diri aku seadanya. Aku takkan biarkan dua-tiga ketul hampagas ni change the way I am. So, let's walk hand in hand towards the future...cewahhhhh!!!

2 comments:

Anonymous said...

i kawan yg cmane??? keh3

boyarque said...

kawan yg baik, tak harap apa2, malah menceriakan hari anda..tv tigaaaaaa...hahaha